تبلیغات
دانلود نرم افزار - دانلود جدیدترین نرم افزار - انتقاد آخوندی از فرهنگ شلختگی در کشور/خط‌کشی جاده‌ها فاجعه است
دانلود نرم افزار - دانلود جدیدترین نرم افزار
دانلود نرم افزار روز و جدید دنیا
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دانلود نرم افزار,نرم افزار جدید,دانلود,دانلود نرم افزارجدید

مدیر وبلاگ : میلاد رضایی
نویسندگان
عباس آخوندی
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر پیمانکاران راه و ساختمان پس از اتمام عملیات ساخت، هیچ‌گونه تضمینی در قبال کار خود نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جلسه شورای عالی فنی و امور زیربنایی با اشاره به   نقشه‌های اجرایی حفاظ‌های مطرح‌شده در آیین‌نامه ایمنی راه‌ها اظهار داشت: چند اتفاق در ایران رخ‌داده است که یکی از آن‌ها افزایش تولید سالانه بیش از یک‌ میلیون خودرو است؛ این در شرایطی است که در سفرهای استانی مشخص شد که حجم ترافیک عبوری در برخی از محورهای کشور به‌شدت بالا است؛ به‌طوری‌که حجم ترافیک نشان می دهد که به‌طور میانگین روزانه بین هزار تا ۱۵ هزار تردد رخ می‌دهد.


وزیر راه و شهرسازی در ادامه به فرهنگ شلختگی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در گذشته در دانشگاه‌های کشور، تمام نقشه‌ها با جزئیات بود؛ اما امروزه شاهد هستیم که فقط به ساخت یک کف سیاه (جاده) بسنده می‌کنند؛ لذا باید از این شلختگی خارج شویم.

آخوندی با بیان اینکه کمبود منابع مالی در دوره حاضر، شانسی برای درک ارزش پول است، گفت: شاید این دو عامل باعث توسعه حوزه نرم‌افزاری شود؛ زیرا این اتفاقات در زمان پرپولی رخ نمی‌دهد. از این‌ رو این دو عامل باعث می‌شود که در مورد مسائل این‌چنین اندیشه‌ و فکر شکل بگیرد.

این عضو کابینه یازدهم تأکید کرد: باید تا جای ممکن در مورد جزئیات فکر و اندیشه شود، اگرچه در این دوره فرصتی برای سامان‌دهی خط‌کشی‌ها ایجاد نشد؛ زیرا خط‌کشی جاده‌های کشور یک فاجعه محسوب می‌شود؛ درحالی‌که برخی کشورهای توسعه‌یافته برای رسیدن به مقصد حتی به‌جای مشاهده نقشه‌ها به کف جاده نگاه می‌کنند.

وی یادآور شد: علی‌رغم هزینه‌های خط‌کشی اصولی در جاده‌های کشور، باید جلوی شلختگی گرفته شود تا یک کار بهینه صورت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه جلسه با اشاره به موضوع دوم جلسه مبنی بر راهکارهای مدیریتی برای حل مشکلات فنی در پروژه‌های تعمیر و نگهداری نیز اظهار داشت: این قبیل موضوعات شامل دو بخش مسائل فنی و قراردادی می‌شود که سرانجام محیط کسب‌ و کار را در برمی‌گیرد.

وی ابراز داشت: در کشورهای توسعه‌یافته برای افزایش عمر رویه راه‌ها، تعمیر و نگهداری فقط متکی به سه مدل پیمان OM،DBOM و DBOFM نیست بلکه مفهوم دیگری به نام تضمین عملکرد یا PERFORMANCE ASSURANCE نیز مورداستفاده  قرار می‌گیرد که شاید بتوان آن را وارد نظام فنی و اجرایی ایران کرد.

آخوندی روش تضمین عملکرد را برای پیمانکاران ایرانی نسبت به مدل‌های مذکور آسان‌تر و با شرایط حقوقی ایران سازگارتر خواند و گفت: در حال حاضر پیمانکار چه در زمینهٔ راه و ساختمان پس از اتمام عملیات ساخت، هیچ‌گونه تضمینی در قبال کار خود نمی‌دهند. از طرفی آن‌ها تمایلی برای عقد قرارداد طولانی‌مدت برای نگهداری راه‌ها ندارد و مخلص کلام اینکه بخش نگهداری جزو وظایف پیمانکار راه‌سازی نیست.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری نظام تضمین عملکرد، انجمن‌های صنفی وارد گود می‌شوند و پیمانکاران می‌توانند با در اختیار گرفتن یک «شرکت تضمین‌کننده عملکرد» بخش نگهداری را در قالب یک نظام کسب‌وکار و از طریق ایجاد یک صندوق ضمانت پیگیری می‌کند.

عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به وجود این تجربه در کشورهای توسعه‌یافته گفت: شرکت‌های پیمانکاری پس از تشکیل صندوق ضمانت با پرداخت وجوه و درصدهای مقررشده برای یک دوره مشخص پروژه خود را تضمین می‌کنند و اگر شرکتی عملکرد قابل قبولی نداشته باشد آن صندوق در آینده پروژه‌های شرکت پیمانکار را با درصد بالاتر تضمین می‌کند.

وی مزایای بهره‌مندی از صندوق مذکور را تشکیل حرفه‌های تضمین و نگهداری راه عنوان کرد و گفت: مدتی در ایران به دنبال ایجاد صندوق تضمین عملکرد در حوزه ساختمان بودم که بنا به دلایلی ازجمله فرهنگ شلختگی، صورت نگرفت؛ زیرا فرهنگ پیچیده است و هیچ‌کس حاضر به تضمین کار خود نیست.

آخوندی با اشاره به پیش‌نیازهای استفاده از مدل‌های پیمان OM، DBOM و DBOFM گفت: این سه روش نیازمند شرکت‌های  بزرگ و باسابقه و نظام‌های اقتصادی پایدار است اما روش تضمین عملکرد شاید نسبت به این سه، مدل  ساده‌تری باشد؛ زیرا می‌توان از این روش برای جاده‌های موجود نیز استفاده کرد.

گفتنی است در این نشست، نقشه‌های اجرایی حفاظ‌های آیین‌نامه ایمنی راهها (جلد چهارم نشریه ۲۶۷) مورد بررسی قرار گرفت و ابلاغ آن به صورت راهنما تصویب شد؛ ضمن اینکه راهکار مدیریتی برای حل مشکلات نگهداری و تعمیرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به این که بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به مسایل قراردادی، حقوقی و مسایل کسب‌وکار است مقرر شد موضوع در کارگروه کارشناسی مورد بررسی دقیق تر قرار گرفته و استفاده از سیستم‌های بیمه‌ای و تضمین کیفیت و عملکرد به عنوان یک راه حل عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

http://www.mehrnews.com

*

*

*

**

*

*

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان


وزیر راه و شهرسازی در ادامه به فرهنگ شلختگی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در گذشته در دانشگاه‌های کشور، تمام نقشه‌ها با جزئیات بود؛ اما امروزه شاهد هستیم که فقط به ساخت یک کف سیاه (جاده) بسنده می‌کنند؛ لذا باید از این شلختگی خارج شویم.

آخوندی با بیان اینکه کمبود منابع مالی در دوره حاضر، شانسی برای درک ارزش پول است، گفت: شاید این دو عامل باعث توسعه حوزه نرم‌افزاری شود؛ زیرا این اتفاقات در زمان پرپولی رخ نمی‌دهد. از این‌ رو این دو عامل باعث می‌شود که در مورد مسائل این‌چنین اندیشه‌ و فکر شکل بگیرد.

این عضو کابینه یازدهم تأکید کرد: باید تا جای ممکن در مورد جزئیات فکر و اندیشه شود، اگرچه در این دوره فرصتی برای سامان‌دهی خط‌کشی‌ها ایجاد نشد؛ زیرا خط‌کشی جاده‌های کشور یک فاجعه محسوب می‌شود؛ درحالی‌که برخی کشورهای توسعه‌یافته برای رسیدن به مقصد حتی به‌جای مشاهده نقشه‌ها به کف جاده نگاه می‌کنند.

وی یادآور شد: علی‌رغم هزینه‌های خط‌کشی اصولی در جاده‌های کشور، باید جلوی شلختگی گرفته شود تا یک کار بهینه صورت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه جلسه با اشاره به موضوع دوم جلسه مبنی بر راهکارهای مدیریتی برای حل مشکلات فنی در پروژه‌های تعمیر و نگهداری نیز اظهار داشت: این قبیل موضوعات شامل دو بخش مسائل فنی و قراردادی می‌شود که سرانجام محیط کسب‌ و کار را در برمی‌گیرد.

وی ابراز داشت: در کشورهای توسعه‌یافته برای افزایش عمر رویه راه‌ها، تعمیر و نگهداری فقط متکی به سه مدل پیمان OM،DBOM و DBOFM نیست بلکه مفهوم دیگری به نام تضمین عملکرد یا PERFORMANCE ASSURANCE نیز مورداستفاده  قرار می‌گیرد که شاید بتوان آن را وارد نظام فنی و اجرایی ایران کرد.

آخوندی روش تضمین عملکرد را برای پیمانکاران ایرانی نسبت به مدل‌های مذکور آسان‌تر و با شرایط حقوقی ایران سازگارتر خواند و گفت: در حال حاضر پیمانکار چه در زمینهٔ راه و ساختمان پس از اتمام عملیات ساخت، هیچ‌گونه تضمینی در قبال کار خود نمی‌دهند. از طرفی آن‌ها تمایلی برای عقد قرارداد طولانی‌مدت برای نگهداری راه‌ها ندارد و مخلص کلام اینکه بخش نگهداری جزو وظایف پیمانکار راه‌سازی نیست.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری نظام تضمین عملکرد، انجمن‌های صنفی وارد گود می‌شوند و پیمانکاران می‌توانند با در اختیار گرفتن یک «شرکت تضمین‌کننده عملکرد» بخش نگهداری را در قالب یک نظام کسب‌وکار و از طریق ایجاد یک صندوق ضمانت پیگیری می‌کند.

عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به وجود این تجربه در کشورهای توسعه‌یافته گفت: شرکت‌های پیمانکاری پس از تشکیل صندوق ضمانت با پرداخت وجوه و درصدهای مقررشده برای یک دوره مشخص پروژه خود را تضمین می‌کنند و اگر شرکتی عملکرد قابل قبولی نداشته باشد آن صندوق در آینده پروژه‌های شرکت پیمانکار را با درصد بالاتر تضمین می‌کند.

وی مزایای بهره‌مندی از صندوق مذکور را تشکیل حرفه‌های تضمین و نگهداری راه عنوان کرد و گفت: مدتی در ایران به دنبال ایجاد صندوق تضمین عملکرد در حوزه ساختمان بودم که بنا به دلایلی ازجمله فرهنگ شلختگی، صورت نگرفت؛ زیرا فرهنگ پیچیده است و هیچ‌کس حاضر به تضمین کار خود نیست.

آخوندی با اشاره به پیش‌نیازهای استفاده از مدل‌های پیمان OM، DBOM و DBOFM گفت: این سه روش نیازمند شرکت‌های  بزرگ و باسابقه و نظام‌های اقتصادی پایدار است اما روش تضمین عملکرد شاید نسبت به این سه، مدل  ساده‌تری باشد؛ زیرا می‌توان از این روش برای جاده‌های موجود نیز استفاده کرد.

گفتنی است در این نشست، نقشه‌های اجرایی حفاظ‌های آیین‌نامه ایمنی راهها (جلد چهارم نشریه ۲۶۷) مورد بررسی قرار گرفت و ابلاغ آن به صورت راهنما تصویب شد؛ ضمن اینکه راهکار مدیریتی برای حل مشکلات نگهداری و تعمیرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به این که بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به مسایل قراردادی، حقوقی و مسایل کسب‌وکار است مقرر شد موضوع در کارگروه کارشناسی مورد بررسی دقیق تر قرار گرفته و استفاده از سیستم‌های بیمه‌ای و تضمین کیفیت و عملکرد به عنوان یک راه حل عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

http://www.mehrnews.com

*

*

*

**

*

*

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان





نوع مطلب :
برچسب ها : اقتصادی، نظام‌های اقتصادی، دولت یازدهم، راه‌سازی، آخوندی، راه و ساختمان، پیمانکاران ایرانی،
لینک های مرتبط :
میلاد رضایی
چهارشنبه 24 خرداد 1396
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
  • طراحی بنر
  • طراحی بنر آنلاین
  • طراحی بنر ارزان
  • طراحی بنر حرفه ای
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • بنر
  • طراحی بنر
  • طراحی بنر آنلاین
  • طراحی بنر ارزان
  • طراحی بنر حرفه ای
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • بنر
  • طراحی لوگو
  • طراحی آرم
  • طراحی آرم شرکت
  • طراحی لوگو حرفه ای
  • طراحی لوگو
  • طراحی آرم
  • طراحی آرم شرکت
  • طراحی لوگو حرفه ای
  • طراحی کاور
  • طراحی کاور آهنگ
  • کاور آهنگ
  • طراحی کاور رپ
  • طراحی کاور
  • طراحی کاور آهنگ
  • کاور آهنگ
  • طراحی کاور رپ
  • طراحی هدر سایت
  • هدر سایت
  • طراحی هدر
  • طراحی بنر گیف
  • بنر گیف
  • خرید آپارتمان در کرج
  • خرید آپارتمان در تهران
  • فروش زمین
  • فروش زمین کرج
  • Tasarım
  • kartvizit tasarımı
  • logo tasarımı
  • grafik tasarım
  • Afiş tasarımı
  • ابزار گرافیک
  • سایت گرافیک
  • تعرفه طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو
  • تعرفه طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو
  • قیمت طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو 97
  • طراحی کارت ویزیت
  • چاپ کارت ویزیت
  • طرح لایه باز کارت ویزیت
  • کارت ویزیت لایه باز
  • کارت ویزیت psd
  • کارت ویزیت عکاسی لایه باز
  • کارت ویزیت عکاسی psd
  • کارت ویزیت آتلیه لایه باز
  • طراحی موشن گرافیک
  • تولید موشن گرافیک
  • ساخت موشن گرافیک
  • آموزش طراحی لوگو
  • کتاب آموزش طراحی لوگو
  • فیلم آموزش طراحی لوگو
  • آموزش طراحی بنر
  • آموزش طراحی بنر برای چاپ
  • آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ
  • psd kartvizit
  • vektörel kartvizit psd
  • psd kartvizit örnekleri
  • hazır kartvizit tasarımları
  • fotoğrafçı kartvizit
  • fotoğrafçı kartvizitleri vektörel
  • fotoğrafçı kartvizit örnekleri psd
  • fotoğrafçı kartvizit psd
  • fotoğrafçı kartvizit örnekleri
  • psd mağaza
  • vektör mağaza
  • tasarım mağazası
  • blog benim tasarımcı
  • blog tasarımcı
  • وبلاگ رضاگراف
  • مقالات گرافیک
  • آموزش گرافیک
  • سایت گرافیک
  • محصولات گرافیکی
  • طرح لایه باز
  • طرح لایه باز
  • کارت ویزیت لایه باز
  • طراحی کارت ویزیت
  • به سایت ما خوش آمدید
    نام و نام خانوادگی      
    آدرس ایمیل      
    کلیه حقوق این وبلاگ برای دانلود نرم افزار - دانلود جدیدترین نرم افزار محفوظ است